Kariera

Kontakt

EN PL UK
/uploads/media/hero_small_desktop_slide/08/2578-asfalt.jpg?v=1-0

Asfalt V6000

Informacje podstawowe

Identyfikacja wyrobu -  Asfalt V 6000 – zgodny z wymaganiami EN 12591.

Transport i rozładunek - Wyroby należy dostarczać w izolowanych cysternach samochodowych, w stanie ciekłym w podwyższonej temperaturze zapewniającej wymaganą pompowalność. Temperatura transportowanego asfaltu powinna mieścić się w przedziale 120 – 145 °C. Optymalna temperatura pompowania mieści się w przedziale 120 – 145°C. Minimalna temperatura pompowania wynosi 90°C. Ogólne zasady bezpieczeństwa transportu asfaltu V6000 według przepisów ADR/RID.

Warunki magazynowania - Asfalt drogowy należy przechowywać w izolowanych zbiornikach stalowych posiadających system grzewczy, zamkniętych, chroniących produkt przed zanieczyszczeniem i zawodnieniem. Maksymalna temperatura magazynowania nie powinna przekroczyć 145°C. Nie są znane przypadki braku stabilności magazynowania, w których asfalt V6000 w wyżej wymienionych warunkach magazynowania utraciłby pożądane właściwości na skutek np. separacji faz. Niemniej należy zminimalizować czas magazynowania w temperaturach technologicznych 120-145 °C, tak aby zapobiec twardnieniu asfaltu na skutek starzenia. W przypadku konieczności magazynowania w warunkach nieokreślonych w niniejszym dokumencie należy się skontaktować z producentem w celu określenia dalszego postępowania z wyrobem.

Informacja dotycząca bezpieczeństwa zdrowia i środowiska - Wszelkie informacje wymagane rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (REACH) nr WE 1907/2006 zawarte są w „Informacji o składnikach mieszaniny, dla których nie wymagana jest Karta Charakterystyki

Zastosowanie

Asfalt V 6000 to miękkie lepiszcze stosowane do budowy nawierzchni drogowych na drogach o niskim natężeniu ruchu , głównie w krajach, gdzie występują bardzo ostre zimy (np. w krajach skandynawskich). Dla przykładu stosowany jest w Norwegii w rejonach, gdzie średnia roczna temperatura wynosi poniżej 6 st. C.  

Asfalt ten często stosowany jest w technologiach z wykorzystaniem materiału z recyklingu: zarówno do podbudów (z mieszanki żwirowo-bitumicznej) jak również do produkcji mieszanek mineralno- asfaltowych z zastosowaniem asfaltu spienionego.

Asfalt miękki V 6000 można również stosować do budowy i utwardzania dróg gruntowych o bardzo małym obciążeniu ruchem za pomocą mieszanek mineralno-asfaltowych z bardzo miękkiego betonu asfaltowego wg normy EN 13108-3. Takie zastosowania powszechne są na Litwie i Łotwie.

Złóż zamówienie

Zamówienie na asfalt możesz złożyć:

  • Wysyłając maila na adres bitumen@uni-bitumen.pl z uzupełnionym formularzem zamówienia dostawy (do pobrania poniżej)
  • Kontaktując się z przedstawicielami krajowymi lub zagranicznymi, tutaj

Postępowanie w laboratorium i produkcja przemysłowa

 

Podczas produkcji, układania i zagęszczania oraz badań laboratoryjnych mieszanek mineralno-asfaltowych z użyciem asfaltu drogowego zaleca się stosować temperatury technologiczne podane w tablicy poniżej.

 

Temperatury technologiczne mieszanek mineralno-asfaltowych:

 

Rodzaj lepiszcza:

asfalt drogowy miękki

V 6000

Postępowanie z próbkami w laboratorium

Sposób postępowania z próbkami (czas rozgrzewania i temperaturę) określa norma EN 12594.

 

Po rozgrzaniu próbek w pojemnikach należy je ujednorodnić przez mieszanie.

 

Należy unikać wielokrotnego rozgrzewania próbek.

Temperatura zagęszczania próbek

W laboratorium zgodnie z EN 12697-30

110 ± 5 °C

Produkcja przemysłowa

Maksymalna temperatura magazynowania asfaltu

 145°C

Temperatura pompowania asfaltu

120-145°C

Temperatura produkcji mieszanki mineralno-asfaltowej w technologii „na gorąco”

mma typ C

 mma typ S

100 – 120°C

(65)1   75 – 90°C